ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΙΟΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Ζωγραφική στην Αccademia Di Belle Arti Φλωρεντίας και Χαρακτική στην Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας.
Έχει παρουσιάσει την δουλεία του σε τέσσερις ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η δουλεία του περιλαμβάνει τις ενότητες "Ψυχογραφήματα" (1992 - 1995) - "Idols" (1996 -2000) - "Transformation 1+1" (2001 - 2006) - "Ad Hoc" (2007 – 2008) - "Lily" (2005 – 2007) - "Statement" (2007 -2009)
Στην ενότητα "Ψυχογραφήματα" (Ζυγός – 1995) με διάθεση σαρκαστική παρουσιάζει μια σειρά πορτραίτων του εαυτού του καθώς και φίλων του. Τα άσπρο μαύρα αυτά πορτραίτα αποδίδονται ξεκομμένα από τον φυσικό τους περιβάλλον με αλλοιωμένα χαρακτηριστικά. Εικονογραφημένα γελοιογραφικά μοιάζουν σα να "διηγούνται" κυνικά προσωπικές τους ιστορίες. Τα ίδια πορτραίτα στην συνέχεια έχοντας χάσει όλα τους τα χαρακτηριστικά γίνονται έγχρωμα, μετατρέπονται σε "σκιές" που στέκουν ακίνητες και σιωπηλές κάπου στο περιθώριο, μοιάζουν με "αλλοιωμένες μνήμες".
Στις ενότητες "Idols I" (ΕΠΑΣΚΤ – 1995) και "Idols II" (Μίνιμα – Μύκονος -1996) αρχέτυπα- σύμβολα – ειδώλια της προϊστορίας ανασύρονται. Αυτά τα "ίχνη" του παρελθόντος υπονοούν την δράση του ανθρώπου μέσα στην ιστορία δηλαδή την ύπαρξη – υπόσταση του. Εδώ η "δράση" μεταγράφεται μέσο των "ιχνών" που δημιουργεί η χάραξη με διάφορα μέσα και τεχνικές πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες.
Στην ενότητα "Transformation 1+1" με την βοήθεια της φωτογραφίας και του ηλεκτρονικού υπολογιστή, πρωταρχικές εικόνες μεταπλάθονται μέσο της επανάληψης τους (εικόνα και είδωλο της μαζί),σε καινούργιες παραστάσεις. Η διερεύνηση καινούργιων νοημάτων μέσο της επανάληψης της εικόνας οδηγεί στο κατεξοχήν ζητούμενο που είναι η "λεπτή" διαχωριστική γραμμή μεταξύ πραγματικού – φανταστικού, δηλαδή στην ίδια την "αντίληψη" που έχουμε για την φωτογραφία ως αντικειμενική αναπαράσταση της πραγματικότητας.
Στην ενότητα "Ad Hoc" που αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης ενότητας. Η διερεύνηση για το πραγματικό και το φανταστικό μετατρέπονται σε "σχόλιο" για το σύγχρονο αστικό περιβάλλον. Η gothic – psychedelic παντοδυναμία φανταστικών κτηρίων – τοπίων, λειτουργεί προσχηματικά ως θεματικό έναυσμα για την δημιουργία φωτογραφικών έργω που συγκροτούν μια συστοιχία εικόνων, συναισθημάτων και σκέψεων. Η πραγματικότητα γίνεται παραίσθηση και το αντίθετο, με αποτέλεσμα οι εντυπώσεις και τα συναισθήματα που δημιουργούνται να ακολουθούν αυτό το δίπολο.
Στην ενότητα "Lily" το γυναικείο σώμα μετατρέπεται σε οικιακές συσκευές καθημερινής χρήσεως. Ο ερωτισμός καθώς και η θέση της γυναίκας μέσα στο σπίτι αποδίδονται με σατυρική διάθεση .Η σεξουαλική φύση της γυναίκας μετατρέπεται σε καταναλωτικό προϊών στην σύγχρονη εποχή.
Στην ενότητα "Statement" έργων με μικτές τεχνικές, "σχολιάζονται" θέματα της επικαιρότητας όπως παρουσιάζονται από τα ΜΜΕ. Συγκεκριμένα η ανθρώπινη βία και πως εκδηλώνεται.